Algemene voorwaarden

Sylvia Bouwman is gevestigd te Vollenhove, en is als eenmanszaak ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 96035463. Het BTW-identificatienummer is NL005184525B34.

In deze algemene voorwaarden lees je onder welke voorwaarden je gebruik kunt maken van mijn diensten. Ik heb geprobeerd de voorwaarden zo duidelijk mogelijk op te stellen. Zijn de voorwaarden (of onderdelen) toch onduidelijk, neem dan gerust contact op met Sylvia Bouwman via: privacy@sylviabouwman.nl


Artikel 1 – Definities

  1. Sylvia Bouwman: ondernemer en oprichter van sylviabouwman.nl en aanbieder van de online diensten aan Opdrachtgever.
  2. Zakelijke klant: de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf of de rechtspersoon die een dienst afneemt bij Sylvia Bouwman. Let op: dit is ook de zelfstandig ondernemer die op naam van haar bedrijf de dienst afneemt.
  3. Dienst(en)de door Sylvia Bouwman (online) aangeboden diensten, zoals het maken en onderhouden van websites, organisatie van evementen en het assisteren bij jouw bedrijf.
  4. Opdrachtgever: het Bedrijf of de Consument die Sylvia Bouwman heeft aangesteld, projecten aan Sylvia Bouwman heeft verleend voor Diensten die door Sylvia Bouwman worden uitgevoerd, of waaraan Sylvia Bouwman een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.
  5. Overeenkomst: elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Opdrachtgever en Sylvia Bouwman, alsmede voorstellen van Sylvia Bouwman voor Diensten die door Sylvia Bouwman aan Opdrachtgever worden verstrekt en die door Opdrachtgever worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Sylvia Bouwman waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.
  6. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  7. Schriftelijke communicatie: zowel traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie zoals e-mail.

 

Artikel 2 – Toepasbaarheid van deze algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle (online) Diensten van Sylvia Bouwman. Als je een Dienst afneemt, word je gevraagd akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden en gaat Sylvia Bouwman ervan uit dat je bekend bent met de inhoud ervan.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn zowel geschreven voor Consumenten als voor Zakelijke klanten. Als iets alleen voor een bepaalde categorie van toepassing is, wordt dit duidelijk in het artikel aangegeven.
  3. Sylvia Bouwman kan deze algemene voorwaarden wijzigen. Hierover ontvang je vooraf schriftelijk bericht.
  4. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Sylvia Bouwman is overeengekomen.
  5. Wanneer één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken (ongeldig blijken) dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen dan in onderling overleg een nieuwe afspraak maken die zoveel mogelijk het doel en de strekking heeft van de oorspronkelijke bepaling.
  6. Wanneer de inhoud van deze algemene voorwaarden in strijd is met een tussen Partijen gesloten overeenkomst, dan gaat de overeenkomst voor op deze algemene voorwaarden.
  7. De eventuele algemene voorwaarden, hoe dan ook genaamd, van Opdrachtgever zijn uitgesloten.
  8. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
  9. In het geval Sylvia Bouwman niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.

 

Artikel 3 – Aanbod

  1. Het aanbod van Sylvia Bouwman is vrijblijvend. Dit betekent dat Sylvia Bouwman het aanbod kan wijzigen. Wanneer een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of in het geval er voorwaarden verbonden zijn aan het aanbod, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Sylvia Bouwman gaat ervan uit dat de gegevens die jij aan Sylvia Bouwman verstrekt, juist, volledig en actueel zijn.
  3. Sylvia Bouwman is slechts aan het Aanbod gebonden indien het door Opdrachtgever schriftelijk binnen 14 dagen wordt bevestigd en Opdrachtgever het verschuldigde bedrag heeft voldaan via de aangegeven methode. Niettemin heeft Sylvia Bouwman het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Opdrachtgever om een voor Sylvia Bouwman gegronde reden te weigeren.
  4. Genoemde prijzen zijn exclusief btw.
  5. De inhoud van de Dienst bestaat uit de diensten, die in het aanbod zijn omschreven. De beschrijving is voldoende gespecificeerd, zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken. Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst.
  6. Omdat vergissen menselijk is, kun je Sylvia Bouwman niet houden aan kennelijke vergissingen en verschrijvingen in het aanbod en programmeer- en/of typefouten op de Website en social mediakanalen van Sylvia Bouwman.
  7. Wanneer de termijn van een actie of aanbieding is verstreken, kun je Sylvia Bouwman niet meer houden aan het actietarief en de actievoorwaarden van dat aanbod.

 

Artikel 4 – Uitvoering van de dienst

Met het sluiten van de Overeenkomst gaan partijen beide een aantal verplichtingen aan en hebben beide partijen ook beide een aantal rechten:

  1. De Overeenkomst tussen partijen komt tot stand op het moment dat jij digitaal akkoord gaat met het aanbod van Sylvia Bouwman door de Dienst van jouw keuze aan te geven, het bestelproces af te ronden en te voldoen aan de gestelde voorwaarden.
  2. Partijen gaan ermee akkoord dat voor communicatie ook gebruik gemaakt mag worden van alle op dat moment gebruikelijke communicatiemiddelen zoals e-mail.
  3. Indien Opdrachtgever het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met Sylvia Bouwman, zal Sylvia Bouwman de Overeenkomst met Opdrachtgever schriftelijk, althans per e-mail, bevestigen.
  4. Sylvia Bouwman gaat met het sluiten van de overeenkomst een inspanningsverplichting aan. Dit betekent dat Sylvia Bouwman haar kennis en ervaring naar beste inzicht, eer en geweten in zet om de overeenkomst zo goed mogelijk uit te voeren. Sylvia Bouwman kan echter niet garanderen dat jij het gewenste resultaat bereikt. Dit is mede afhankelijk van omstandigheden van buitenaf en jouw inzet.
  5. Je dient zelf en voor eigen risico zorg te dragen voor deugdelijke apparatuur en faciliteiten om gebruik te kunnen maken van de Diensten van Sylvia Bouwman. Hierbij kun je denken aan een stabiele internetverbinding, computer, smartphone, tablet en software.
  6. Online Diensten, onderdelen daarvan of de manier van aanbieden kunnen in de loop der tijd wijzigen. In het aanbod wordt duidelijk aangegeven wat je van de online Dienst kunt verwachten.
  7. Door noodzakelijk onderhoud kan het gebeuren dat de website sylviabouwman.nl tijdelijk buiten gebruik gesteld is. Doordat bij een online Dienst gebruik gemaakt wordt van software van derden, kan Sylvia Bouwman niet garanderen dat een online Dienst op ieder moment beschikbaar is.
  8. In het geval een vragenronde of contactmomenten onderdeel zijn van de online Dienst, wordt dit duidelijk in het aanbod aangegeven. Nadat de looptijd van de Dienst is verlopen, vervalt het recht op deze vragenrondes en/of contactmomenten. Het is jouw verantwoordelijkheid om hier tijdens de looptijd van de Dienst gebruik van te maken.
  9. Wanneer je ongepast gedrag vertoont, in strijd handelt met de fatsoensnormen of door je gedrag de uitvoering van de Dienst belemmert of bemoeilijkt (dit naar het oordeel van Sylvia Bouwman), heeft Sylvia Bouwman het recht je onmiddellijk de toegang tot de Dienst te ontzeggen. Je hebt in dat geval geen recht op terugbetaling van het factuurbedrag.
  10. Elke Overeenkomst die via sylviabouwman.nl wordt aangegaan berust bij het bedrijf en niet bij een individuele persoon die met sylviabouwman.nl is verbonden.

 

Artikel 5 – Wettelijke bedenktijd

  1. Voor zakelijke overeenkomsten geldt geen wettelijk herroepingsrecht. Als je als ondernemer een Dienst afneemt van sylviabouwman.nl, dan kunt u geen beroep doen op de wettelijke bedenktijd. Ook niet als de overeenkomst op afstand tot stand is gekomen. Dit is conform artikel 6:230p BW.

 

Artikel 6 – Looptijd & annulering

  1. Een Dienst heeft een looptijd van bepaalde tijd. Deze bepaalde tijd wordt in de Overeenkomst met de Opdrachtgever afgestemd.
  2. Bij online Diensten heb je geen recht op restitutie (terugbetaling) van het aankoopbedrag vanaf het moment dat je toegang hebt gekregen tot de Dienst. Het maakt daarbij niet uit of je de gehele inhoud daadwerkelijk bekeken hebt. Eventuele niet genoten live-momenten of vragenrondes kunnen worden gerestitueerd mits Sylvia Bouwman hier nog geen (voorbereidende) kosten voor gemaakt heeft.
  3. De Overeenkomst eindigt automatisch zodra de in de Overeenkomst bepaalde Dienst is geëindigd, dan wel indien de overeengekomen looptijd voor de dienst is verstreken.
  4. Zowel Opdrachtgever als Sylvia Bouwman kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare
    tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en
    haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar
    verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en
    medewerkingsverplichtingen van Opdrachtgever.
  5. Zowel Opdrachtgever als Sylvia Bouwman kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of
    gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surséance van betaling
    verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie. Indien een situatie
    zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Sylvia Bouwman nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen
    gelden en/of schadevergoeding.
  6. Annulering van een reeds tot stand gekomen Overeenkomst schriftelijk aan Sylvia Bouwman te worden medegedeeld.
  7. Indien Opdrachtgever een reeds tot stand gekomen Overeenkomst annuleert, worden de volledige kosten uit het Aanbod/de Overeenkomst in rekening gebracht.

 

Artikel 7 – Garantie & disclaimer

  1. Sylvia Bouwman zal zich als een goede dienstverlener inspannen om ervoor te zorgen dat jij optimaal gebruik kunt maken van de geboden Dienst.
  2. Sylvia Bouwman streeft ernaar eventuele storingen en beperkingen zo spoedig mogelijk te verhelpen en te zorgen dat jij hier zo min mogelijk hinder van ondervindt.
  3. Sylvia Bouwman heeft de grootst mogelijke zorg besteed aan zowel de betaalde als gratis Diensten. Desondanks kan het gebeuren dat informatie op de Website, onjuist, onvolledig of niet meer actueel is. Sylvia Bouwman heeft het recht de content te allen tijde te wijzigen of aan te vullen.
  4. De gegevensverwerking vindt plaats volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

Artikel 8 – Prijzen, facturatie & betaling

  1. Alle prijzen getoond aan Opdrachtgeverzijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen.
  2. Betaling dient bij voorkeur vooraf te geschieden in de valuta waarin is gefactureerd via de aangegeven methode, tenzij anders overeengekomen.
  3. Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
  4. Actuele prijzen worden in het aanbod genoemd. Sylvia Bouwman heeft het recht om prijzen te wijzigen. Wanneer een prijswijziging plaatsvindt binnen drie (3) kalendermaanden na het sluiten van de overeenkomst, heeft de zakelijke klant het recht de overeenkomst te ontbinden. Dit geldt niet in het geval de prijswijziging het gevolg is van gewijzigde wet- en regelgeving of een omstandigheid die bij het aangaan van de overeenkomst in redelijkheid niet voorzien was.
  5. Betalen kan via de door Sylvia Bouwman aangegeven betaalopties. Je ontvangt de factuur automatisch per e-mail.
  6. In geval een betaling niet (tijdig) door Sylvia Bouwman is ontvangen of een betaling zonder gegronde redenen wordt gestorneerd, ontvang je een eenmalige betalingsherinnering. Deze betalingsherinnering wordt elektronisch verstuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. Blijft na deze betalingsherinnering de betaling nog steeds uit, dan ben je van rechtswege in verzuim en kan Sylvia Bouwman wettelijke (handels)rente in rekening brengen over het verschuldigde bedrag.
    Ook heeft Sylvia Bouwman dan het recht de wettelijk bepaalde incassokosten bij jou in rekening te brengen.
  7. Bij niet (tijdige) betaling of het zonder gegronde redenen storneren van een betaling, heeft Sylvia Bouwman het recht gebruik te maken van haar opschortingsrecht. Dit betekent dat Sylvia Bouwman je onmiddellijk de toegang tot de online omgeving kan ontzeggen totdat de betaling alsnog door Sylvia Bouwman is ontvangen. Je betalingsverplichting blijft dan vanzelfsprekend bestaan.
  8. Bij het zonder gegronde redenen storneren van een termijnbetaling, heeft Sylvia bouwman het recht je de toegang tot de online omgeving te ontzeggen totdat alle resterende termijnbetalingen door Sylvia Bouwman zijn ontvangen.

 

Artikel 9 – Privacy

  1. Op deze algemene voorwaarden is ook de privacy- en cookieverklaring van Sylvia Bouwman van toepassing. Deze is te lezen via www.sylviabouwman.nl/privacybeleid.
  2. Sylvia Bouwman zal de door jou verstrekte gegevens alleen opslaan en gebruiken voor de doelen als omschreven in de privacyverklaring.
  3. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst van Sylvia Bouwman verwerkt worden. Opdrachtgever staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Opdrachtgever Sylvia Bouwman tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.

 

Artikel 10 – Vertrouwelijkheid en gegevensverwerking

  1. Opdrachtnemer en opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun samenwerking van elkaar verkrijgen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit expliciet is aangegeven, of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Persoonsgegevens en bedrijfsinformatie vallen hier in ieder geval onder. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de privacyverklaring van opdrachtnemer, te vinden op www.sylviabouwman.nl/privacybeleid.

 

Artikel 11 – Aansprakelijkheid

  1. Niets in content kan als een belofte of garantie worden opgevat voor specifieke resultaten.
  2. Sylvia Bouwman is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat Sylvia Bouwman is uitgegaan van door of namens jou verstrekte onjuist of onvolledige gegevens zoals een foutief e-mailadres. Invoerfouten bij het plaatsen van je bestelling, komen voor jouw rekening en risico.
  3. Indien het verrichten van Diensten door Sylvia Bouwman leidt tot aansprakelijkheid van Sylvia Bouwman, is die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door Opdrachtgever geleden directe schade, tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid van Sylvia Bouwman. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.
  4. Sylvia Bouwman sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Sylvia Bouwman is niet aansprakelijk
    voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door
    bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.

 

Artikel 12 – Intellectuele eigendomsrechten (IE)

  1. Alle publicaties en uitingen van Sylvia Bouwman zijn beschermd door auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten. Behalve voor persoonlijk en niet commercieel gebruik, mag niets uit deze publicaties en uitingen op welke manier dan ook verveelvoudigd, gekopieerd of op een andere manier openbaar worden gemaakt, zonder dat Sylvia Bouwman daar vooraf schriftelijke toestemming voor heeft gegeven.
  2. Wanneer je handelt in strijd met dit artikel, heeft Sylvia Bouwman het recht haar schade op jou te verhalen.
  3. Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk maatregelen nemen indien er zich een inbreuk op de IE-
    rechten voordoet.

 

Artikel 13 – Vrijwaring en juistheid van informatie

  1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens,
    informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Sylvia Bouwman verstrekt in het kader
    van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en welke aan Sylvia Bouwman
    zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.

 

Artikel 14 – Klachten

  1. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Sylvia Bouwman, nadat de Opdrachtgever de gebreken heeft geconstateerd. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden met als onderwerp “Klacht”.
  2. Sylvia Bouwman zal uiterlijk binnen 14 dagen (gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht), een reactie geven op de ingediende klacht en waar mogelijk een oplossing aanbieden.
  3. Een klacht schort de verplichtingen van Sylvia Bouwman niet op, tenzij Sylvia Bouwman schriftelijk anders aangeeft.

 

Artikel 15 – Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Zakelijke klant woonachtig is in het buitenland.
  2. Sylvia Bouwman heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.
  3. Partijen proberen altijd om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Lukt dit niet, dan worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Midden-Nederland, tenzij de wet dwingend anders bepaalt. Dit geldt ook voor geschillen die slechts door één van de partijen als geschil worden gezien.

 

Versie 1: Laatst aangepast door Sylvia Bouwman op 12 januari 2025